elektropohon v prednom kolese: tento typ sa dnes už prakticky neponúka..okrem nízkej ceny, je možné nájsť radu negativnych vlastností ako je nízký výkon, dojazd a vysoké zaťaženie prednej časti spojené s proklzováním predného kolesa, hlavne v teréne..
elektropohon v zadnom kolese: tento typ ponúka vysoký prenos točivého momentu a tak veľmi dobrú mieru akcelerácie a zároveň nepreklzovanie kolesa v teréne. Ocenia to tak hlavne cyklisti, ktorí chcú jazdiť často bez dopomoci elektromotoru a pomoc elektromotoru zapínajú iba v náročných výjazdoch, či únave. Zadný pohon disponuje volnobežkou a nekladie pri šľapaní prakticky žiadny odpor, ktorý by Vám jazdu bez dopomoci elektromotoru znepríjemňoval. Hlavnou nevýhodou však oproti stredovému pohonu zostáva cca.polovičný dojazd pri dopomoci a tak hlavne v náročnejšom, či kopcovitom teréne stráca vaša jazda v dojazde a plynulosti..Čo sa však týka pomeru ceny a jazdných vlastností môže se jednať pre mnohých o ideálnu voľbu..
elektropohon v strede bicykla: tento typ je z pohľadu vyváženosti jazdných vlastností, dojazdu a plynulosti dávkovania-efektivity elektropohonu asi najoptimálnejšie riešenie, ktoré sa u súčaszných elektrobikov objavuje. Vďaka voľbe optimálnych otáčok motoru a pomocou voľby vhodného prevodu je úspornejší, preto dosahuje dlhých dojazdov, vysokého jazdného komfortu a v neposlednom rade veľmi prirodzeného a príjemného pocitu z jazdy. Medzi nevýhody patrí predovšetkým vyššia cena a nároky na kvalitnejší komponenty-hlavne kvalita radenia a jeho správne používanie..